Ostatní břišní chirurgie

Kromě chirurgické léčby obezity poskytujeme našim pacientům široké spektrum dalších chirurgických zákroků. Některé z nich je nutné provést ještě před tím, než se přistoupí k vlastnímu chirurgickému řešení obezity. Mezi tyto zákroky patří například:

Odstranění žlučníku (cholecystektomie)

Provádí se u pacientů, kterým dělají potíže žlučníkové kameny. Vznikají vyrážením husté žluči ve žlučníku. Tento jev je příčinou velmi bolestivé tzv. žlučníkové koliky, která je velmi nebezpečná zejména v tom případě, jsou-li žlučníkové kameny malé. Způsobují prudkou bolest a teploty. Pokud projdou ze žlučníku do žlučových cest, mohou způsobit žloutenku nebo způsobí vážný zánět slinivky břišní. Tato operace se provádí laparoskopicky v celkové anestezii za krátkodobé hospitalizace.

Operace břišních kýl

Kýla je nejčastěji způsobena zeslabením části břišní stěny (na různých místech dutiny břišní). Zeslabením se vytvoří kýlní vak ve kterém mohou být orgány které se nachází v břišní dutině. Jediná možná operace je její chirurgické odstranění a zesílení místa kýly. Projevem kýly může být bolest a vyklenutí v místě jejího výskytu. Pokud se kýla včas neodoperuje, může dojít k tzv. uskřinutí/zaškrcení, což je stav který může vést za určitých okolností až k ohrožení života. Operace je opět ve většině případů laparoskopická.

Operace bráničních kýl

Podobně jako jiné kýly, i brániční kýla vzniká oslabením části břišní dutiny, v tomto případě oslabením části bránice, což je sval oddělující dutinu hrudní od dutiny břišní. Při brániční kýle mohou pronikat žaludeční šťávy do jícnu, a tím vyvolávat bolesti za hrudní kostí, pálení žáhy, potíže při polykání a další příznaky, jako například dechové potíže, zvláště vleže. Operační léčba se provádí laparoskopicky, při zákroku se provede zúžení otvoru v bránici, nebo se bránice v zeslabeném místě zesílí.

Zajímá vás více? Napište nám