Jak začít s léčbou?

Boj s obezitou je běh na velmi dlouhou trať. Podle individuálního zdravotního stavu každého pacienta je vhodné stanovit postupné, uskutečnitelné a hlavně udržitelné cíle. Z lékařského hlediska je již úspěchem redukce hmotnosti o 5-10% z původní hodnoty. Taková redukce již má znatelný pozitivní efekt na zdravotní stav. Dlouhodobé snížení tělesné hmotnosti minimálně o 5% snižuje riziko rozvoje srdečně-cévních onemocnění, bolestivost kloubních onemocnění, riziko předčasného úmrtí, nádorových onemocnění či riziko vzniku vysokého tlaku. Pokud ovšem již trpíte nějakou z výše uvedených komplikací obezity, je většinou potřeba dosáhnout většího váhového úbytku, aby došlo ke zlepšení – například omezení nebo vysazení užívaných léků, zastavení progrese kloubního postižení nebo dokonce spontánní zlepšení hybnosti, apod.

V OB klinice je k dispozici tým odborníků (internisté, diabetologové, endokrinologové, gastroenterologové, psychologové, nutriční terapeuti, chirurgové), kteří vám společně poradí, jakou kombinací léčby dosáhnout takového snížení hmotnosti, které bude mít jednoznačně pozitivní vliv na kvalitu a délku Vašeho života.

Jak na to?

Změňte svoji energetickou bilanci – nejdůležitější krok na cestě k nižší váze.

Energetická bilance Energetická bilance je poměr mezi množstvím energie, kterou přijímáte a množstvím energie, kterou váš organismus vydává.Nadbytečnou energii si organismus ukládá ve formě tuku, který slouží jako zásobárna energie, dokud jej tělo nespálí. Pokud je množství energie spotřebovávané při fyzické aktivitě větší než množství energie obsažené v konzumované potravě, váš organismus spaluje nadbytečný tuk pro získání dostatečné energie. Snížení množství přijímané potravy nebo zvýšení objemu fyzické aktivity má za následek úbytek na váze.